תלמידים בגיל ההתבגרות חווים התנסויות חדשות, מגלים יכולות חדשות, תחומי עניין חדשים, ומחפשים את האפשרות לבטא זאת. כמו כן, על מנת להתאים את ההוראה והלמידה לכל תלמיד ותלמידה, עלינו לאפשר לתלמידים מרחב לפעול בדרכים שונות ומגוונות:

  • · זמן עבודה עצמאית ממושך לתלמידים והתלמידות. זמן העבודה העצמאית ניתן בשיעורים עצמם ובזמנים ייעודיים של מרחבי למידה. בזמן זה המורים עוברים בין התלמידים ויכולים להיענות פרטנית לצרכיהם היחודיים.
  • · מרחב בחירה לתלמידים. הבחירה ניתנת בין שיעורים שהתלמידים יכולים לבחור (כ-8 שעות בשבוע), בתוך השיעורים עצמם בין נושאים שונים שבהם הם מעוניינים להתמקד, ובתחומים נוספים בעשייה החינוכית הכיתתית.