במסגרת לימודי המדעים, לומדים התלמידים כיצד חוקרים נושאים שונים בעזרת שלבי תהליך החקר. בתהליך החקר יש לשנות רק גורם אחד ולבדוק כיצד הוא משפיע על התוצאה. על מנת לחזק את ההבנה של הלומדים התבקשו תלמידי שכבה ט' לבחור תהליכי חקר בנושאים לפי בחירתם ולהציג את עבודתם ביריד חקר בית ספרי.
לאחר עבודה מאומצת, שכללה כתיבת תהליך חקר, על פי כל השלבים במצגת שיתופית, חקירה של הנושאים באופן מדעי, ביצוע ניסוי, תיעודו והצגתו בעזרת מצגת שיתופית לכלל הלומדים, הציגו תלמידי השכבה את עבודותיהם ביריד אשר נערך בבית הספר.
צוות השיפוט כלל את מורות המדעים, מפקחות ממשרד החינוך, רכזת מדעים ותלמידי שכבה ח' וז' שלמדו אף הם את תהליך החקר המדעי. התלמידים הסתובבו בין התהליכים שהוצגו ביריד וראיינו את המציגים בעזרת שאלונים. לאחר דירוג התהליכים הועברו השאלונים לצוות מדעים. לאחר ספירת הקולות והחלטות מקצועיות ייבחר תהליך החקר אשר יוצג ביריד העירוני .
על החוויה ביריד המדעים סיפרו תלמידות מכיתה ט3 : "מאוד נהנינו להציג את תהליך החקר שבחרנו בנושא השפעת המלח על טמפרטורת הקרח ראינו שהרבה תלמידים דירגו אותנו בציונים גבוהים. היה כיף והרגשנו שאנחנו יודעות להסביר את התהליך מבחינה מדעית, בשפה ברורה ומעניינת".
דרך החוויה למדו התלמידים מושגים בכימיה, פיזיקה וביולוגיה ובעקבות היריד, אף העבירו את שלמדו לתלמידים אחרים, בצורה חוויתית. זו שנה שנייה שהיריד מתקיים והוא הופך למסורת בבית הספר.
השנה היה מאתגר יותר בעקבות המלחמה, אבל הסקרנות ניצחה את המציאות והתלמידים בחרו נושאים שסקרנו אותם, למדו מתוך הנעה עצמית ובכך גם הצליחו לשמור על שגרה בתקופה לא פשוטה.
מקווים להתראות ביריד, שנה הבאה.
תודה, צוות מדעים.